۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۰۹

مدیرکل امور بانوان استانداری البرز خبر داد؛

اجرای فاز اول سومین دوره طرح توان‌افزایی جوامع محلی البرز

اجرای فاز اول سومین دوره طرح توان‌افزایی جوامع محلی البرز

کرج - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز از آغاز به کار فاز اول طرح توان‌افزایی و ارتقای تاب‌آوری اجتماعی زنان و خانواده در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم اسماعیلی‌فرد بعد از ظهر سه‌شنبه در استانداری البرز از آغاز به کار فاز اول طرح توان‌افزایی و ارتقای تاب‌آوری اجتماعی زنان و خانواده در این استان خبر داد و اظهار کرد: این طرح به همت استانداری البرز آغاز به کار کرد.

وی بیان کرد: این طرح را در راستای تقویت تعاملات اجتماعی در جوامع محلی با هدف‌گذاری غلبه بر چالش‌های اجتماعی و افزایش میزان مشارکت جامعه محلی در برنامه‌ریزی‌ها و مدیریت امور شهری و کاستن از آسیب‌های اجتماعی اجرایی خواهیم کرد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری البرز تصریح کرد: اجرای این طرح با حمایت اعتباری معاونت زنان ریاست جمهوری و استانداری البرز در مناطق حاشیه‌نشین استان جرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری کانون رشد خلاق و ۲۴ تسهیل‌گر از ۱۳ سمن در ۱۲ محله در قالب تسهیلگری اجرا می‌شود.

مهارت‌های تاب‌آوری در سکونتگاه‌های غیررسمی حائز اهمیت مضاعف است

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری البرز با بیان اینکه در اجرای فاز اول سومین دوره طرح ارتقای تاب‌آوری زنان در معرض آسیب مناطق حاشیه‌نشین این مسئله را مد نظر قرار دادیم که افراد تاب‌آور توانایی انتخاب راه‌حل‌های مناسب‌تری ترا برای رسیدن به نتیجه بهتر دارند، تصریح کرد: مهارت‌های تاب‌آوری در شرایط بحران کرونا به‌ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی دارای اهمیت ویژه‌ای است.

وی با بیان اینکه مقابله و حل مشکلات باید با ارائه آموزش‌های تاب‌آوری اجتماعی صورت گیرد، گفت: در این طرح افرادی که در مجموعه سمن‌های اجتماعی فعالیت داشتند به عنوان تسهیلگر محلی انتخاب و آموزش داده شده‌اند تا بتوانند این آموزش‌ها را به بهترین شکل ممکن به جامعه هدف آموزش دهند.

اسماعیلی‌فرد افزود: اولویت اصلی این آموزش‌ها ارتقای سطح توانمندی فرد است، چراکه در مفهوم تاب‌آوری این‌طور بیان می‌کنیم که اشخاص بتوانند با غلبه بر مشکلات خود توانایی کمک به حل مشکلات دیگران را نیز داشته باشند.

وی متذکر شد: با دلیل شرایط موجود به خاطر شیوع کرونا، مقرر شده است تا کارگاه‌ها با جمعیت کم و با اجرای کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود.

کد خبر 5131540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha